نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از مخاطبان رسانه ملی منتشر شد.
به گزارش آیفیلم به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، نظرسنجی مرکز تحقیقات در 25 روز سپری شده از ماه مبارک رمضان نشان میدهد 86 درصد مردم بیننده برنامههای سیما بودهاند و تا اینجا «زیرخاکی» شبکه «یک» توانسته خود را به باشگاه مجموعههای تلویزیونی دارای بیش از 50 درصد بیننده برساند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه «یک» در بخش سریالها، ویژهبرنامههای افطار و ویژهبرنامههای سحر، جایگاه اول و شبکه «سه» در بخشهای ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی، مناجاتخوانی و ویژهبرنامههای شب قدر، رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کردهاند.
بنا بر این گزارش، در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا اولین شب قدر، سریال زیرخاکی با 51.3 درصد، پربینندهترین سریال سیما بوده و رضایت 78.4 درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس3» شبکه «دو» با جذب 41.7 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 84.8 درصدی و «سرباز» شبکه سه با 29.4 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 37.6 درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. «پدر پسری» شبکه پنج هم با جذب 10.2 درصد بیننده، توانسته رضایت 57.1 درصد مخاطبان را در حد «زیاد» جلب کند.
مقایسه آمار 8 روز ابتدایی ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعههای تلویزیونی رمضانی شبکههای مختلف سیما دارد، به طوری که تعداد بینندگان «زیرخاکی» شبکه یک 7.4 درصد، «بچه مهندس3» شبکه دو 8.4 درصد، «سرباز» شبکه سه 5.4 درصد و «پدر پسری» شبکه پنج حدود یک درصد افزایش داشته است.
مقایسه میزان بیننده برنامههای ویژه افطار، سحر، ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی و مناجاتخوانی با نظرسنجی قبلی هم نشان میدهد بینندگان برنامههای ماه مبارک رمضان، به جز ویژه برنامههای سحر، افزایش داشته است. بر این اساس، مخاطبان برنامههای افطار 3.7 درصد، ترتیل خوانی 1.7 درصد، سخنرانی مذهبی 3.7 درصد و مناجات خوانی 2.6 درصد رشد داشته، در مقابل از تعداد مخاطبان برنامههای سحر 1.6 درصد کم شده است. در اولین شب قدر هم نزدیک به 50 درصد مردم پای تلویزیون احیا داشتند.
ه خ / ص گ